2 Nisan 2022 Cumartesi

Müzik Nasıl İşler

 

Pandeminin bana kazandırdığı şeylerden biri de evde nasıl sıkılmadan daha çok vakit geçirebileceğim oldu sanırım. Bu sebeple okuduğum kitap sayısı oldukça arttı. Bir de yeni evle gelen boş kütüphaneyi doldurma motivasyonu var tabii ki. Oksijen gazetesinin önerisiyle aldığım 400 sayfalık bu kalın kitabı bitirmemi de bu motivasyona bağlamalıyım belki de. Kitabın başlığına aldanıp kitabın müzik ve armoni ile ilgili olduğunu sanmıştım ama yanılmışım. Kitap daha çok müzik sektörü ve onun nasıl işlediği ile ilgili. Bu sebeple, kitabın başlığını "Müzik Sektörü Nasıl İşler" olarak değiştirebilirlermiş. Beklediğim gibi olmasa da bu kalın kitabı sıkılmadan bitirdim. Önsözünü Harun Tekin'in yazdığı kitabın çevirmeni Ergin Özler. Kitabın yazarı ise Talking Heads grubunun solisti David Byrne.  

Kitabın içindeki en ilgimi çeken cümle, "Ölü adamlar yeni senfoniler yazmayacak" oldu. Yazar, sanatın geleceği için bu alandaki eğitime yatırım yapılması gerektiğini savunuyor. 

Müzik sektörü ilgini çekmiyorsa çok da tavsiye edebileceğim bir kitap değil. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...