14 Mart 2021 Pazar

Alıştığımız Gibi Değil "Pandemi Döneminde Ebeveyn Olmak, Sorunlar ve Çözümler"

 

Okulun düzenledigi online seminerlerden birinde dinlemiştim Şeçil Akagün Cüntay'ı ve söyledikleri bana çok mantıklı gelmişti. Konu ile ilgili kitabı olduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım çünkü bu kadar kısa süre içinde bulunduğumuz koşulları analiz edip, bununla ilgili bir kitap yazmak bana imkansız geldi. Kitap bu yılın Ocak ayında çıkmış ve bence insanın içini rahatlatan ve yalnız olmadığını hissettiren bir kitap. Umarım bu durum çabucak biter ve bu kitap bize geçmişten bir anı olarak kalır sadece. Kitabı Boğaziçi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünden mezun, sektörde deneyimli iki anne yazmış, diğer yazar Şükran İlimsever Başarır. Kitapta çocuklarla bu dönemde yapılabilecek etkinlik önerileri de mevcut. Benim hoşuma gidenlerden biri "Pandemi Röportajları Serisi". Henüz evde denemedik ama en yakın zamanda denemek istiyorum. Bir diğer öneri çocuğun yaşına uygun hazırlanabilecek, çocuğun isteklerini içeren "Biletler". Bunları hak etmek için uğraşıp dilediği zaman kullanma özgürlüğüne sahip olabilir. Bunların haricinde, yapabiliriz diye not aldığım "anne baba tostu" ve "kral tahtı" gibi evde kolayca oynayıp ailecek hoş vakit geçirebileceğiniz oyunlar da var.

Pandemi dönemi yada değil bence çocuk her zaman ailesiyle herşeyi rahat bir şekilde konuşabilmeli. Kitapta bunun öneminden de bahsediyor. Bunun için tabii ki biz ebeveynlerin çocuğa bu ortamı yaratması gerekiyor. 

Online eğitimde çocuklardan çok fazla bir şey beklememek gerektiğine de değiniyor. Çocukların ders sırasında sıkılmasının, hareketlenmesinin ve başka şeylerle ilgilenmesinin normal olduğunu belirtiyor. Bu sebeple, okulların normal zamanda uyguladığı kuralları biraz gevşetmesi gerektiğini savunuyor. 

"Öğretmenim Beni Görüyor Musun?" bölümü adeta 7 yaşında oğlumun hissettiklerine tercüme olmuş gibi. 

Sonuç olarak, kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap. Yazarların sesini kulağımda duyarak, bir arkadaşımla sohbet ediyormuş gibi çabucak okuyup bitirdim. Yazarlar bu süreçte yaşadıkları kendi deneyimlerinden de örnekleri kitaba koymuşlar ve işimizin aslında ne kadar zor olduğunu, bazen de doğru olanı yapmanın imkânsızlığını anlatmışlar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...