26 Aralık 2021 Pazar

Burma Günleri

George Orwell'in dilini ve hayata bakış açısını seviyorum. Bu sebeple, bütün kitaplarını okumaya değer buluyorum. Çok bilinmeyen Aspidistra ve Boğulmamak İçin kitaplarını okuduktan sonra şansımı Burma Günleri'nden denedim. Orwell bu kitabı, gençliğinde sömürge polisliği yaptığı, bugünkü adı Myanmar olan Burma'daki gözlemlerine dayanarak kurgulamış. Yazarın akıcı diline ek olarak müthiş bir gözlem yeteneği var. 

Kitabın ana kahramanı, John Flory, Burma'daki sömürge düzenine karşı ama bir İngiliz olarak kendisi de bu düzenin bir parçası ve düşüncelerini toplum içinde savunamayacak kadar tembel ve pısırık bir adam. Taa ki yaşadıkları küçük topluluğa Elizabeth adında evlenme çağında genç bir kadın gelene kadar. 

Orwell bu kitaptaki karakterleri çok anlamlı ve detaylı bir şekilde okuyucuya aktarıyor. Hepsini gözünüzün önünde kanlı canlı insanlarmış gibi canlandırabiliyorsunuz. 

Daha fazla detaya girip spoiler vermek istemem. Okumanızı tavsiye edeceğim bir roman. Keyifli okumalar...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...