18 Aralık 2021 Cumartesi

Etik Sürtük

 

Bu kitabı oksijen gazetesinin O2 ekinde Aslı Perker'in köşesinde tavsiye ettiğini görünce merak ettim. Pandemi yüzünden herşeyi internetten almaya o kadar alıştık ki kitap da bunlardan biri. O sebeple, kitap ilgimi çekince hemen telefonu elime alıp kitabı nereden alabileceğimi araştırmaya başladım ama hiçbir yerde bulamadım. Zaten kitabı okuduktan sonra Türkçe'ye çevrilmiş olmasına bile şaşırdım çünkü günlük yaşamımızda siyasi sebeplerle baskısını üzerimizde hissettiğimiz düşünme tarzının çok ilerisinde bir kitap. Bu kitabın varlığından habersiz kitapta geçen konuyu bir arkadaşımla tartışma fırsatı bulmuştum. Hemen ona mesaj attım ve tesadüf o ki kitap onda vardı. Sağolsun hemen kargoyla gönderdi ve ben de okuma şansına eriştim. Bence yaşadığımız çağın çok ötesinde bir kitap. Umut ederim ki insanlar gelecek zamanda bu şekilde yaşayabilecek kadar düşüncelerinde özgür olurlar. Kitapta önerilenleri uygulayabilmek için önce insanın beyninde özgür olması gerekiyor bence. Kitabın başlığı kendi hakkında çok güzel bir bilgi veriyor aslında. Evet sürtük ama "etik" sürtük. Yani karşısındaki kişiyi kandırmıyor, aldatmıyor, etik bir şekilde hareket ediyor. Zaten zamanımızın ötesinde olmasının sebebi de bu. 

"İlişki kurmanın, sevmenin, cinselliğimizi ifade etmenin, seks yapmanın, aileler kurmanın, dünyalı olmanın, insan olmanın çok fazla yolu vardır ve hiçbiri bir diğerinin geçerliliğini en ufak bir şekilde çürütmez."

Bu kitap sadece alternatif bir yaşam yönetimini düşünenlere yönelik değil bence. Hayatınızı nasıl farklı bir şekilde yaşayabileceğinizi gösterirken aynı zamanda tekeşli ilişkiniz için de yapabileceğiniz şeyleri sıralıyor. 
Örneğin hep söylediğim şey, biri size derdinizi anlatmaya çalışırken ilk yapmanız gereken şey onun sorununa çözüm getirmek değil, onu dinlemektir. "... gibi şeyler söylediğimizde, duygusunu ifade eden kişinin çok açık ve basit bir çözümü göremediğini, kendini kötü hissetmesinin tam bir aptallık olduğunu ima etmiş oluruz. Bu türden mesajlar karşımızdakini güçsüzleştirir ve kendini değersiz hissetmesine neden olur."

"... hissettiğiniz duygular kendi seçiminizdir.",  "Duygularınıza sahip çıkın", "başkasını suçlamak daha kolay" bu sayfada altını çizdiğim yerler. Bu şekilde "kendinizi daha iyi anlamayı öğrenebilirsiniz."
Sonuç olarak, insana kendisini sorgulatan, hayata ve kendisine farklı bir gözle bakmasını sağlayan, kesinlikle ve kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap. Keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...