22 Mayıs 2022 Pazar

Huzur

 

Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü kitabını okuduktan sonra başka kitaplarını da okumaya karar verdim. Huzur da ünlü romanlarından biri olduğu için onu seçtim. Yazarın bu kitaptaki üslubu biraz daha karanlıktı. Saatleri Ayarlama Enstitüsü'ndeki mizahi üslubundan eser yoktu ve dili bana daha ağır geldi. Açıkçası okumakta biraz zorlandım. 

Roman konusu itibariyle yazıldığı dönemin oldukça ilerisinde. Karakterler ve onların ruh halleri okuyucuya çok başarılı bir şekilde aktarılıyor. Kitabın ana karakterleri ortak bir ahbapları sayesinde tanışan Mümtaz ve Nuran. Nuran, kocasından ayrılmış, küçük bir kızı olan ve bir aşık ilgisine ihtiyaç duyan bir kadın. 

Romanın ismi aslında içeriği ile tezatlık gösteriyor. Kitapta huzurdan çok Mümtaz'ın iç huzursuzluğu anlatılıyor. 

Kitabın içinde ilgimi çeken satırlardan biri şu: "şartlar değişince insanlar da değişir".

İlgimi çeken bir başka paragrafın da fotoğrafını koyuyorum. 

Ahmet Hamdi Tanpınar, bu kitabın içinde de müthiş betimlemeler kullanıyor, "sesi adeta kanıyor", "sesi gözlerini kör ediyor" gibi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...