1 Temmuz 2018 Pazar

Mansfield Park

"Mansfield Park, tıpkı Emma gibi, Jane Austen'ın olgunluk dönemi eserlerindendir. Gerek anlatım biçimi, gerek din ve dinsel görev bilinci konularında bir tartışma başlatması bakımından Austen'ın en ciddi romanı olarak kabul edilir.

Fanny Price, Bertram ailesinin kır evlerinde onların yanında yetişmiş,  pek ilgi gösterilmeyen, içine kapanık bir kızdır. Ancak roman geliştikçe gerçek bir kahramana dönüşecek, ahlaki yetkinliği sayesinde sonunda kendisini Bertram ailesine bütünüyle kabul ettirecektir. Ne var ki Fanny, hep mücadele etmek zorunda kalacak; bir yandan kendi duygularıyla yüzleşirken, bir yandan da yakın çevresinden gelen baskılara karşı koyacaktır."

Kitabın arkasındaki tanıtımı yukarıdaki gibi. Mansfield Park, yazarın basılan 3. kitabı. Ilk olarak 1814'te yayımlanmış. Jane Austen'ın her kitabı gibi bu kitabının da 1999'da filmi çekilmiş. Filmini izlemedim fakat kitabı oldukça güzel.

Kitabın ana kahramanı kapaktan ve tanıtım yazısından da anlaşıldığı üzere, Fanny Price. Fanny, fakir ve çok çocuklu bir ailenin kızı iken, iyi yetiştirilmek üzere, kocası Sir Thomas Bertram'dan dolayı zengin olan teyzesi Lady Bertram'ın yanına gönderilmiş. Sessiz, sakin, akıllı, kendi halinde bir kız Fanny ve çok da iyi niyetli. Bertram'ların 4 çocuğu var. Küçük oğulları Edmund yine bir ana karakter. Büyük oğulları Tom ise bir yan karakter. Çiftin Maria ve Julia adında iki tane de kızı var. Hikayeye sonradan katılan ve bütün işleri karıştıran Mary ve Henry Crawford ise iki kardeş ve ikisi de hikayenin ana karakterlerinden.

Yazarımız Jane Austen olunca hikayenin konusu yine aşk. Içinde yine aşk üçgenleri barındıran bir kitap. Zira iki kişi arasında karşılıklı olsaydı hikaye olmazdı. Kitabın büyüsünü bozmak gibi olmasın ama bütün kitap boyunca beklediğim mutlu sonu son sayfalarda son onda yakaladım. Keşke o kısmı biraz daha uzun anlatsaydı yazar ve benim mutluluğum daha uzun sürseydi. Kısacası herhangi bir Jane Austen kitabı okuyup sevdiyseniz bence bunu da seversiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...