12 Eylül 2021 Pazar

Oyun Oynama Sanatı

 

Bu kitabı okumak benim için biraz zor oldu çünkü kitabı her elime aldığımda oğlum yanıma gelip ilgi istedi. Ben de her seferinde şöyle düşündüm, bu kitabı okuyacağıma çocukla gerçekten oynasam ya 😀.  O yüzden kitabı bitirmek biraz uzun sürdü. Faydalı güzel bir kitap olduğunu düşünüyorum özellikle çocuğumla ne oyun oynasam diye düşünüyorsanız. İçinde terapi niteliğinde oyun önerileri var. Hepsi de ihtiyaç duyulan başlıklar altında toplanmış. Ama aslında hepsi neredeyse birbirinin aynı. Ana başlıklar şu şekilde: Yönlendirilmemiş çocuk merkezli oyunlar, Belli konu ya da tema içeren sembolik oyunlar, Çocuğun davranışı doğrultusunda geliştirilen oyunlar, Saçma oyunlar, Ayrılık oyunları, Gücün çocukta olduğu oyunlar, Çocuğun yaşça geriye gittiği oyunlar, Fiziksel temas gerektiren oyunlar, İşbirliğine dayanan oyunlar.  Genel olarak oyunu çocuğun yönlendirmesini öneriyor. Oyunlarda çocuğa güç verip saldırganlığını ya da sinirini bu şekilde atmasını bekliyor. Saçma oyunlarla çocuğun duygularını dışa daha rahat vurulacağını söylüyor. Kardeş kıskançlığı ve benzeri durumlar için çocuğun yaşça geri gittiği oyunları öneriyor. Çocuğun yeterince sevildiğini hissedebilmesi için fiziksel temas gerektiren oyunları söylüyor. 

Kitapta yer alan oyun önerilerinden birine örnek vermek için, işbirliğine dayanan bir oyun önerisini not aldım. Yatmadan önce oynanabileceği gibi herhangi bir zamanda da oynanabilir bence. Bu, beş ana başlık altında gruplanmış kelimeler yazılı kartlarla ortak bir hikaye yaratma oyunu. Ortaklaşa yaratılan hikayeler hem işbirliğini öğrenmeyi hem de bağ kurmayı sağlıyor. 

Sonuç olarak, mucizeler yaratmasa da okunabilecek güzel bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...