25 Aralık 2022 Pazar

Selvi Boylum Al Yazmalım

Türkan Şoray ve Kadir İnanır'ın oynadığı Selvi Boylum Al Yazmalım filmini izlemeyen yoktur herhalde. Hayatı sorgulatan çok güzel bir film olduğu için kitabını okumak istedim. Gerçekten güzel bir kitap. 

"'Asel!' diye fısıldadım korkuyla.

'Asel!' diye karşılık verdi duvarlar.

'Asel!' diye haykırarak kapıya koştum.

Yanıt yoktu."

Filmde Türkan Şoray'ın oynadığı Asya karakterinin kitaptaki adı Asel. Filmdeki son, kitaptaki ile tam olarak aynı değil. Filmde Asya karakterinin söylediği ve çok sevdiğim "Sevgi neydi? Sevgi emekti" repliğini kitapta bulamadım. 

Asel/Asya karakterine çok saygı duyuyorum. Köyde yetişmiş, küçük yaşta İlyas'a kaçmış ama karakterli, gururlu, kendine saygısı olan bir kadın. Sevgisini göstermeyi, teselli etmeyi bilen ama kendini ezdirmeyen bir kadın. Hayatta neyin değerli olduğunu, neler için fedakarlık yapmak gerektiğini çok iyi idrak etmiş bir karakter. Kısacası okunması gereken ve bir solukta okunabilen bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...