26 Mart 2023 Pazar

Neden ile Başla

 

Neden ile Başla aslında bir motivasyon kitabı. İçinde iç motivasyonu nasıl sağlayacağımız ve karşımızdakinin de iç motivasyonunu nasıl harekete geçirebileceğimiz ile ilgili öneriler mevcut. İç ve dış motivasyon tanımını ve farklarını Beni Ödülle Cezalandırma kitabından öğrenmiştim. Bu kitaptaki bilgiler de o kitabı pekiştirir yönde. Bir kişiyi bir işi yapması için zorlandığımız her durumda ancak dış motivasyonunu harekete geçirebiliyoruz, baskı durumu ortadan kalktığında ise, kişi o işi yapmayı bırakıyor ve eski haline dönüyor. İç motivasyonda ise kişi o işi içselleştirdiğinden, şartlar değişse bile yapmaya devam ediyor.  İç motivasyonu aktive etmek için kitap önce kendimize neden bu işi yapıyorum sorusunu yöneltmemizi istiyor. Kendimizi ve karşımızdakini ikna edecek mantıklı bir neden bulduğumuzda o işi ne olursa olsun yapmaya devam edeceğimizi iddia ediyor.

Kitabı içinde liderlik, müşteri ilişkileri ve satış ile ilgili bölümler de var. Örneğin, bir liderin "liderlik edebilmesi" için en önemli şartın insanların ona duyduğu güven olduğunu söylüyor. 

Kitapta hoşuma giden cümlelerden biri şu: "Para, puanları hesaplamak için kullanılan bir yöntemden başka bir şey değildir... Hiç kimse kaybetmeyi sevmez."

Bu kitabın bir de ikincisi var ama bir kitap bana ana fikri anlamam için yeterli geldi o yüzden ikincisini alıp okuma zahmetine girmedim. İyi okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...