15 Eylül 2024 Pazar

İstanbul: Hatıralar ve Şehir

 

Orhan Pamuk'un İstanbul kitabını Murat Gülsoy önermişti. Benim Adım Kırmızı kitabını çok sevmiştim. Yine bir yaz bir solukta okuyup bitirmiştim ama diğer kitaplarını elime aldığımda bir türlü aynı tadı bulamayınca Orhan Pamuk okumaktan vazgeçmiştim. İstanbul kitabı çok içten ve çok akıcı. Belki herkesin yaşayıp da birbirine anlatmadığı anlarla dolu. Orhan Pamuk'un çocukluğu, gençliği ile İstanbul iç içe geçmiş. Yazarın anlatımına kimi zaman Ara Güler'in kimi zaman da yazarın kendisinin çektiği fotoğrafların eşlik ettiği bu hatıra kitabı, özellikle İstanbul ve Orhan Pamuk severler için okunmaya değer. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sultan Hamid Düşerken

  Nahid Sırrı Örik, Türk edebiyatının çok kıymetli ama pek bilinmeyen yazarlarından. Kıskanmak kitabıyla tanımıştım onu, çok da sevmiştim. ...